What is Imm Doing?

A Place for my family and friends to know what I've been up to and what I'll be doing. 一个交待行踪和报平安的管道。。

Wednesday, May 10, 2006

Second thoughts...

Well, it seems the problem of my ex-company is quite serious..

Till almost 6pm, their server/application is still down.. meaning the country's No.1 ticketing website has not been updated for the past 24 hours...

本来有点兴灾乐祸隔岸观火的心情,但是想到旧同事必须为这件本来就与他无关的管理决定也背上黑锅,我真为他不值,所以我要帮他。尤其是当他说他那懦弱怕事的老板竟然已经假借身体不适的烂理由先逃回家了!! 我花了好几小时帮他到support 网站寻找解答,寄了6、7个可能有效的方法给他,但还是不得要领。。看看明天可否找到SF,看她是否有空帮一下。。

虽然早先有那股:“哈!你们也会有今天!!”的心情,但现在却是一种: “哗!幸好我已经离开了!!”的庆幸。

If I wasn't exposed to the running of a proper operation/system administrative tasks in VISA, I would not have the knowledge of how important a system backup is. To think that they never took any backup of any sort of that Content Management Server and neither do they have the specifications or configurations needed to rebuild the server!!

仔细想想那公司的总经理是不可能就这事件对我前老板怎麽样的,毕竟不买external backup device及不做backup最终也是她批准接受的。所以要怪罪下来的话,她也只能怪自己为了省那几千块,搞得公司个个拼命减低开支,省那些不应该省的钱。。有时候她真的让我看清以前旧皇帝般如何地听信谗言、与下层部署隔绝、只听到她想要听到的话,而那些昏君们的下场如何我也不必多说了。。所以我相信总有一天东窗一定会事发,总有一天事情会被完全搞砸无可挽救,到时这些无能之辈会得到应得的下场。。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home